Točkovi su od najvažnijih komponenti bicikla koje doživljavaju najveće habanje i trošenje. Ne samo da gume za bicikle zahtijevaju stalno održavanje, već im je potrebna i rutinska zamjena.

Danas ćemo pisati o tome kako da procijenimo da su vaše gume za zamjenu i koliko često treba da razmotrite pregled guma. Kada spomenemo zamjenu guma, postoji niz stavki koje morate pregledati na oštećenje.

Kada trebate zamijeniti gume na svom ljubimcu?
Postoji nekoliko faktora koji utiču na učestalost zamjene guma uključujući vrstu gume, način vožnje, uslove vožnje, prirodno trošenje i sl. Kada raspravljamo o gumama, zapravo govorimo o četiri stalna faktora koji mogu zahtijevati zamjenu.

Prvo, hajde da brzo pređemo sedam važnih faktora koji ukazuju na to da je vrijeme da zamjenite gume na biciklu:

1. U slučaju da imate stalno praznu gumu ili mali protok zraka bez odgovarajućeg razloga.
2. Guma za bicikle je istrošena, toliko da se nadzire unutrašnji dio.
3. Kada se šara gazećeg sloja istroši, posebno MTB, cross countryu, triatlon biciklima itd.
4. Sredina gume ima ravnu površinu kroz središnji dio gume, uzrokujući gubitak brzine i loše kočenje.
5. Napuknuta guma duž cijele gume koja se može pojaviti usljed upotrebe, uticaja puta, udara i vožnje ispod odgovarajučeg pritiska u samoj gumi.
6. Kada se balončići ili izbočine pojave na površini gume, uzrokujući nelagodno odskakanje kada se nađete na biciklu.
7. Starost vaših guma. Kada se bicikl skladišti na duže vrijeme, neophodno je provjeriti da li su i kada gume mjenjane.

Imajte na umu da se zadnja guma obično češće mjenja, dok prednja može da preživi mnogo duže. Zadnja guma obično više trpi silu, a kada kočite, potrebno je značajno trenje kada se usporava.

Vrste guma za bicikle
U osnovi postoje tri tipa pneumatika od kojih odabiremo koji je najbolji za nas i kada će takva guma biti zamijenjena. Možete da izaberete gumu od tri vrste, tj. Clincher, Tubular i Tubeless.

Clincher
Proizvođači obično instaliraju Clincher gume po defaultu, osim ako je bicikl napravljen za određenu namjenu. Ove gume imaju unutrašnju gumu i prilično su pristojne za većinu biciklista. Jedini problem je što imaju kratak život i treba ih zamijeniti nakon pređenih 500- 1000 km na stazi.

Tubular
Drugi tip, Tubular gume postaju sve popularnije među profesionalnim biciklistima. Ove gume su bez unutrašnje gume i najprije su sklonije MTB i pro-biciklistima. Tubular gume su prošivena u unutrašnjosti gume koja se zatim ljepi za sam obruč. Te gume se teško zakrpe, jer se moraju ukloniti sa obruča, a zatim ponovo zalijepiti na njega.

Tubeless
Treći tip, gume bez zračnica se proizvode bez unutrašnje gume. Guma, obruč i ventil su zaptiveni sa tečnim mlijekom. Imajte na umu da ćete morati da zamjenite cijeli obruč za ovu vrstu pneumatika, ili da koristite komplet za konverziju. Zapamtite da je tečna zaptivna masa neophodna da bi vaša guma i dalje bila u stanju da se vozi u slučaju stranog objekta, tj.bušenja.

Kako održavati gume???
Najjednostavniji način da svojim gumama produžite vijek trajanja i da održe svoj očekivani životni vijek jeste samo održavanje. Neophodno je redovno pratiti trošenje guma. Provjeravajte gume od oštećenja nakon svake vožnje, dok im prije svake vožnje provjerite pritisak vazduha i samu čistoću.